Druh smlouvy uzavírané s klienty služby
S klienty uzavíráme dvojí typ dohod(smlouvy), podle poskytovaných služeb:
Ústní dohodu o využívání služby. Převážná část klientů má směrem k povaze služby uzavřenu ústní dohodu o využívání služeb – ústní dohodu uzavíráme s klienty využívající HR služby(záznam o ústní dohodě) - jedná se většinou o jednorázové služby s jasným cílem, např. testování. Klient poskytne anonymní kód, nebo jinou identifikaci, která se nemění. O ústní dohodě je vypracován záznam do denního výkazu. Na konci je provedeno zhodnocení poskytnuté intervence a rekapitulace.
Individuální plán klienta
a) anonymní (pod kódem klienta)
* Pokud se jedná o anonymní individuální plán, je specifikován cíl na základě přání klienta a klient je veden nadále pod anonymním kódem. Pro strukturovanější péči a některé úkony poskytovaných služeb se jedná o individuální plán s poskytnutím osobních údajů. Ten je zpracovaný společně s klientem, včetně definice cílů a klientovy zakázky. Tato individuální dohoda - kontrakt se uzavírá při definování cíle poskytování služby a je revidován při pravidelné spolupráci s klientem, který dochází v předem určeném čase na určené místo, nebo do prostoru multifunkční místnosti. Tématem individuálního kontraktu, může být například nástup do léčby, stabilizace stavu klienta, psychologická podpora při náročných životních situacích apod. Cíle plánu jsou průběžně korigovány a znovu přehodnoceny nejdéle po 6 měsících od uzavření plánu, ten je buď upraven na další období, nebo podle konkrétní situace a přání klienta ukončen. Plán může být také ukončen pracovníky terénního programu po dosažení svého cíle, uplynutí smluvené doby trvání plánu, změně podmínek u klienta a nebo jiných okolnostech.