S klienty uzavíráme dvojí typ dohod dle poskytovaných služeb:
Ústní dohodu o využívání služeb – ústní dohodu uzavíráme s klienty využívající HR služby(záznam o ústní dohodě) - jedná se většinou o jednorázové služby s jasným cílem - klient poskytne anonymní kód nebo jinou identifikaci. O ústní dohodě je vypracován záznam do denního výkazu a na konci je provedeno vyhodnocení poskytnuté služby.
2. Individuální plán klienta
a) anonymní (pod kódem klienta- záznam o dohodě nebo indiv.plán)
b) s poskytnutím osobních údajů- tzv.kontrakt nebo plán s jiným konkrétním
cílem. (např. doporučení do léčby)*
* Pokud se jedná o anonymní individuální plán, je specifikován cíl na základě přání klienta a klient je veden nadále pod anonymním kódem. Pro strukturovanější péči a některé úkony poskytovaných služeb se jedná o individuální plán s poskytnutím osobních údajů tzv. kontrakt. Ten je zpracovaný společně s klientem, včetně definice cílů a klientovy zakázky. Tato individuální dohoda - kontrakt se uzavírá při definování cíle poskytování služby a je revidován při pravidelné spolupráci s klientem, který dochází v předem určeném čase na určené místo nebo do prostor multifunkční místnosti. Tématem individuálního kontraktu, může být například nástup do léčby, stabilizace stavu klienta, testování na přítomnost drog apod. Je nastaven dle potřeby na cca. jeden až několik měsíců. Pak jsou cíle znovu přehodnoceny po cca. půl roce a plán, buď upraven na další období nebo podle konkrétní situace a přání klienta ukončen. Plán může být také ukončen pracovníky terénního programu po dosažení cíle v individuálním plánu a uplynutí smluvené doby trvání kontraktu nebo porušení dohodnutých pravidel nebo pravidel programu.